Ytterligare en efterlängtad funktion är nu lanserad! Vi har tagit fram en funktion för utlägg i vårt affärssystem så att det ska bli enklare att skilja på tiden. Till exempel arbetstid hos kund från utlägg för material. Just nu finns utlägg via webben, men kommer inom kort även att bli lanserad i mobilappen.
Du aktiverar utlägg genom att gå in på Mitt konto->Inställningar och sedan kryssa i Utlägg och klicka på spara:
Tydligare rapporter med funktion för utlägg
Med en utläggsfunktion kan du enkelt särskilja vad som är utlägg från den faktiska arbetstiden. På så sätt blir faktureringen mer överskådlig och tydlig eftersom det blir specificerat vad som är vad. Läs gärna mer här om hur vår tjänst för att fakturera kunder fungerar. Du kan se hur mycket arbetstid användare har lagt ner på ett projekt och hur stor del som gäller utlägg. Det är även möjligt att registrera tid på restid och interntid, vilket gör att det blir ännu mer tydligt hur tidsfördelningen ser ut. Genom att analysera hur fördelningen av tid ser ut för användare och projekt får ni ett effektivt verktyg till strategiarbete.
I toppmenyns Tidsöversikt/Rapporter kan du ta ut olika rapporter för att se exempelvis vilka projekt eller kunder som är mest lönsamma. Med en funktion för utlägg i systemet blir arbetsdagen enklare och mer effektiv med andra ord! Vill du lära dig mer om hur rapportfunktionen fungerar så läs gärna mer här om till exempel olika typer av filtreringsmöjligheter. Innan du sätter igång med att ta ut rapporter är det en bra idé att se till att dina projekt är uppdaterade med färg. Genom att välja olika färger blir stapel- och cirkeldiagrammen ännu tydligare och mer pedagogiska än om du endast använder de automatiska färgvalen. Om du har väldigt många projekt räcker dessutom inte de automatiska färgvalen till. Därför är det då är det extra viktigt att välja egna färger. Annars kommer vissa projekt att få samma färg, något som gör diagrammen otydligare.