Tack till alla våra kunder för att ert företag har valt Flowis system för tidrapportering. År 2021 har präglats av hopp och glädje men också en del motgångar. Pandemins förlamande effekt på världen släppte ibland men kom tillbaka gång på gång. Trots denna osäkerhet har året ändå haft en positiv trend för många, både företag och privatpersoner. På Flowi har det hänt en hel del under 2021. Vi har utvecklat systemet från att vara ett verktyg för tidrapportering till att bli en alltmer heltäckande tjänst för administration. Under året har vi bland annat lanserat följande funktioner:
- Enklare tidrapportering för hantverkare med nytt artikelregister från grossister. Läs mer längre ner om denna nyhet som kom för bara några dagar sedan.
- Projektbudget och möjlighet att välja fast pris för projekt.
- Lönerapportering, inklusive exempelvis flextid, arbetsschema och export av lönefil till bokföringssystem såsom Fortnox och Visma.
- Veckovy för tidrapporteringen.
- Bifoga kvitto för utlägg, till exempel pdf eller bild.
- Rapport av material.
- Artikelregister.
- Gruppera på användare i fakturor.
- Import av CSV-fil från Excel.
Nyhet december 2021 – enklare tidrapportering för hantverkare
I det nya artikelregistret är det möjligt att se grossisters artiklar och pris direkt vid registrering av material. Informationen hämtas automatiskt i systemet så att det snabbt går att jämföra priser och registrera material. Aktivera denna funktion i Inställningar under Mitt konto ( i toppmenyn). På sidan för inställningar behöver du aktivera material från grossister i listan med moduler. Välj sedan vilka grossister som du önskar se artiklar från. Idag hittar du några av de största aktörerna på marknaden och under det närmaste året kommer listan att uppdateras med fler grossister. Saknar du din grossist och vill få in den i systemet så fort som möjligt? Hör i sådant fall av dig till oss så att vi kan ordna det så fort som möjligt.
Nyheter 2022
Vårt mål är att kunna erbjuda ett komplett system för det mindre och medelstora företaget. Vi vill också vara hantverkarens förstahandsval när det kommer till tidrapportering. Därför kommer vi under 2022 att lansera flera nyheter som gör tidrapporteringssystemet mer komplett. Några saker som är på gång är följande:
- Arbetsorder.
- Resursplanering – ett schema där det går att se vem som ska utföra en specifik arbetsorder och när.
- Tidtagningsur.
- Fler grossister i det automatiska artikelregistret.