Har du du blivit trött på att ägna dig åt administration på kvällar och helger? Arbetar du med flera olika projekt för många kunder samtidigt? Har du olika dokument eller post-it lappar där du skriver upp hur många timmar du har arbetat med alla projekten? Att i efterhand sammanställa tiden så att faktureringen blir rätt tar onödig tid. Risken är dessutom stor att du glömmer bort en del av det du gjort och därmed inte kan fakturera kunden all tid som du har arbetat. Spara tid med app för tidrapportering och minska stressen i ditt liv!
Välj mellan fakturerbar tid och interntid
Genom att direkt under arbetsdagen registrera tiden blir det enkelt att spara tid med vår app för tidrapportering. Tidrapporten förs automatiskt över till webbgränssnittet där du eller den som ansvarar för kundfakturering enkelt kan skapa en kundfaktura. I appen kan du antingen rapportera tid med rösten eller genom att välja antal timmar i rullistan. Sjävklart kan du även rapportera tid när du sitter framför datorn. Vid tidrapporteringen går det att ange fakturerbar tid, interntid, restid o.s.v. När det är dags att fakturera kommer endast den fakturerbara tiden att komma med på fakturan till kunden. Övrig tid kommer med på rapporter så att du kan se till exempel hur mycket tid du och dina medarbetare ägnar er åt tid som inte går att fakturera. Varför inte sätta upp mål för hur stor andel av arbetsdagen som ska vara fakturerbar och regelbundet följa upp hur det går?
Att få kontroll över administrativa processer låter kanske tråkigt men har mycket stora fördelar. Genom att ha fungerande tidrapportering och fakturering som tar minimalt med tid kommer du att uppleva mer flow i arbetslivet och känna dig mindre stressad. En bonuseffekt är att du får mer energi över till att fokusera på de uppgifter som ökar lönsamheten i företaget.