Registrera och ändra kunduppgifter

Att lägga till en ny kund i Flowis digitala tidrapporteringssystem är enkelt och går fort. Du kan registrera och ändra kunduppgifter i appen eller på webben. Fyll i kundens namn och kontaktuppgifter samt timpris och spara informationen. Nästa gång du ska göra en tidrapport är det bara att välja kunden i listan. Sedan kompletterar du med att skapa projekt för kunden om du vill kunna skilja på arbeten för samma kund.

Registrera och ändra kunduppgifter i appen

  1. Klicka på ikonen för kund längst ner på skärmen i din mobil eller läsplatta. Du får då upp en lista på de kunder du redan har lagt upp (eller en tom bild om du testar appen för första gången).
  2. Sedan klickar du på plus-tecknet för att få upp redigeringssidan.
  3. Fyll i kundnamn, adressuppgifter och timpris samt eventuell projektfärg.
  4. Efter att uppgifterna är ifyllda, kom ihåg att spara.
  5. Du kan ändra eller lägga till uppgifter i efterhand. Klicka på kundikonen och klicka sedan på den kund du vill ändra. Då kommer sidan “Editera kund” upp. Ändra uppgifterna och spara.

Klicka på ikonen för kunder och sedan på plus-tecknet (+)

Lägg till en ny kund genom att klicka på ikonen för kunder och sedan på plustecknet.

Fyll i kundens uppgifter och spara

Registrera ny kund på webbsidan

Registrera ny kund
  1. Klicka på “kunder” i menyn högst upp på skärmen.
  2. Klicka på “Ny kund” (knappen till höger på skärmen).
  3. En separat sida öppnas.
  4. Fyll i namn och kontaktuppgifter.
  5. Ange timpris och eventuell projektfärg för kunden.
  6. Spara.
  7. Om du inte har alla uppgifterna kan du lägga till dem i efterhand.

Ändra kunduppgifter på webbsidan

Du kan när som helst ändra kontaktuppgifterna till kunderna. På webbsidan klickar du på kunder och sedan på ikonen för redigering bredvid aktuell kund. Du kan även ta bort en kund genom att klicka på papperskorgen till höger om knappen för redigering.

Registrera och ändra kunduppgifter

Video – registrera och ändra kunduppgifter